.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عبور از دام ها!

عبور از دام ها!

شمال نیوز: عباس مدحجی / * یک ملتیم که کنار هم، یک سال دیگر را گذراندیم. پا به پای هم راهمان را از لابلای سخت ترین حفره هایی که میتوانست خیلی از ملت های دیگر را از پا درآورد پیدا کردیم و بازو به بازوی هم از آنها عبور کردیم. افتان و خیزان از تمام دام هایی که سر راهمان برای زمین گیرکردنمان چیده بودند رَستیم و ناباورانه برخی رفقایمان را هم جاگذاشتیم.

* خوب که فکر میکنیم و مجموع بلاهایی را که فقط یکسال گذشته از سرگذراندیم مرور میکنیم، میبینیم چه سخت جانی بودیم. زخم هایمان را با اشکهایمان میشُستیم و فقط به هدف فکر میکردیم. سالی که همان اولش هم با نامش مارا به غلط انداخت و صدایش زدیم هزارو سیصد چهارصد! تورم وحشتناک، صف مرغ و گوشت، قطع سیستم پمپ بنزین ها، هک شدن صداوسیما، ادامه ریزش بورس و بازارهای مالی، خودکشی سلبریتی ها، مرگ چهره های معروف، یکه تازی رنگارنگ کرونا، خیز مجلس برای صیانت، افشاگری های کاندیداهای انتخاباتی علیه هم، بحران بی آبی خوزستان، تنشها در اصفهان، تهدید خبرنگاران، سیلی خوردن استانداران، قتل های ناموسی، حیوان آزاری، آسیب های زیستی، تهدید دشمنان خارجی، گِرای جاسوسان داخلی، نمک پاشیدن سلبریتی های نادان به زخم مردمان و... گوشه ای از جنایات این سال بود.

* اضطراب و دلهره ی تمام این اتفاقات را کنارهم تجربه کردیم، حرص و حسرت خوردیم ، عصبانی شدیم، آه کشیدیم و هنوز اگرچه زخمی و دلشکسته، اما زنده ایم. هیچ چیز نمیتواند ملت امیدوار را شکست دهد. هنوز بشر فرمولی برای شکست ملتی که تاریخی به بلندای جهان در پشت و امیدی به عزمت پروردگار پیشرو دارد کشف نکرده. هنوز هم وَرای تمام مکاری نابکارها و سنگ انداری حقه بازها ما ایستاده ایم و برای یک زندگی خوب با شرافت، بادل خوش، با کرامت، یعنی دقیقا آنچه که لیاقتش را داریم میجنگیم.

* سال هزار چهارصد با هزار و چهارصد نیرنگ هم از پَسمان برنیامد، قطعا امسال یکی هم اضافه شود باز برنخواهد آمد. عبور از یک سال سخت دیگر بر شمایی که سختی های روزگار هرگز نمیتواند شرافت، عزت، نجابت، غیرت، امید و ایستادگی تان را ازتان بگیرد مبارک. بر شمایی که حق دیگران برایتان مهم است، حلال بودن نانتان مهم است، دوستی با عزیزان و محبت به دوستان مهم است، بر شمایی که عزادار عزیزی هستید یا دل در گرو محبت عزیزی دیگر، بر شمایی که فریب زمانه را نمیخورید و ارزش زبان حق و حقیقت را میدانید، برشمایی که خواندید و دیدید و دلتان همچنان قرص ماند سال جدید میمون و مبارک.

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.039 seconds.